Wiadomości - Handel
Brak paragonu nie pozbawia klienta prawa do zwrotu lub reklamacji
Dodał: Milena Data: 2016-11-02 15:04:31 (czytane: 19187)
Do rejestru klauzul umownych zakazanych przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafił zapis, o tym że bez paragonu fiskalnego towar nie podlega zwrotowi.
To już kolejne, korzystne dla konsumentów, stanowisko Sądu w sprawie odmowy przyjęcia towaru z powodu braku wydruku z kasy fiskalnej. Obowiązujące przepisy prawa dopuszczają udowodnienie, że transakcja miała miejsce w inny sposób niż za pomocą paragonu - np. poprzez wydruk z terminala kart płatniczych czy wyciąg z karty kredytowej. Nawet wtedy, gdy klient nie ma żadnego dokumentu potwierdzającego transakcję nie może zostać z góry pozbawiony możliwości złożenia reklamacji.
W związku z tym, że przepisy nie stanowią jednoznacznie, za pomocą jakich dowodów należy wykazać, że doszło do transakcji, mogą to określić strony umowy. Sprzedający nie może jednak naruszyć przy tym dobrych obyczajów i interesów kupującego. Lista wydanych dotychczas postanowień w sprawie niedozwolonych wzorców umów wydanych przed 17.04.2016 znajduje się tutaj: link http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf, a po tej dacie tu: link http://decyzje.uokik.gov.pl/bp/dec_prez.nsf
Adam Pankowski
Kancelaria Doradztwa Podatkowego Adam Pankowski
Potrzebujesz wsparcia, masz problem z zakresu podatków lub księgowości w Twojej firmie? Zapraszamy do współpracy! www.apankowski.pl
Więcej informacji o nas w Katalogu firm
Reklama.
Tagi: paragon zwrot reklamacja
Komentarze (0)
Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 54.87.17.177
Alex159 (2016-12-21 10:50:15)
Super artykul. Super ze natknalem sie na te strone. Doceniam wysilek wlozony w tworzenie bloga i z niecierpliwoscia aktualizacje. Pozdrawiam!